Reparatii    Verificari    Garantia    Contact

Simptome pompa hidraulica defecta, hidromotor defect

- debitul de ulei generat de pompa scade odata cu cresterea temperaturii uleiului

- pompa hidraulica se incalzeste

- uleiul se incalzeste repede

- debit mare de ulei prin drenajul pompei, la pompele cu drenaj extern → pompa uzata

- zgomot in pompa → cauze posibile: joc mare in articulatiile sferice ale patinelor pistoanelor, aspiratie defectuoasa, pompa aspira si aer pe la etansari simering ax antrenare sau prin alte zone pe partea de aspiratie ulei, vana de aspiratie nedeschisa complet, filtru de aspiratie murdar, sorb infundat cu impuritati, ulei aspect laptos amestecat cu apa - produce spuma,functionare lenta si uzuri, pompa se dezamorseaza frecvent

- debitul de ulei ramane mic chiar daca pompa primeste comanda pentru a genera debit mare (la pompele cu debit variabil) → utilajul se misca lent, are forta, uleiul nu se incalzeste, cauze regulator de putere defect sau mecanism de modificare volum geometric defect

- debitul de ulei ramane mare, uleiul nu se incalzeste, in sarcina pompa tinde sa opreasca sau opreste motorul termic → cauze regulatorul de putere al pompei defect sau nereglat corespunzator, sau posibil defectiuni parte de comanda electrica sau pe partea cu presiunea de comanda al regulatorului. 

- pompa nu vehiculeaza ulei desi pompa este antrenata → pompa defecta, piese rupte, cuplaj pompa rupt, pompa dezamorsata, nivel ulei scazut, lipsa comanda sau defectiuni pe partea de comanda inclinare platou la pompe cu vg variabil.

- simeringurile de etansare ale axului de antrenare a pompei incep sa curga → simeringuri uzate sau joc radial ax, rulmenti uzati, lagare uzate, presiune mare pe parte de drenaj.

- simeringurile de etansare a pompei nu rezista (se sparg) →  presiunea in cavitatea pompei in zona simeringului este prea mare, pompa uzata,defecta cu pierderi mari interne, circuitul din partea de drenaj strangulat, radiator infundat, filtre retur imbacsite, presurizare prea mare in rezervor, rezervor prea plin.

- utilajul se misca lent fara comanda, in fata sau in spate (la sistemul de antrenare pompa - hidromotor) → pompa nu este reglata corect pe zero sau defectiune interna.


Hidromotor defect

- hidromotorul are debit de ulei mare pe drenaj

- hidromotorul se incalzeste

- simeringul de etansare ax hidromotor se sparge frecvent sau curge

- zgomot in hidromotor

- hidromotorul se invarte lent cand uleiul este cald

- hidromotorul este blocat (piese rupte)

- hidromotorul baga ulei in reducuor

- hidromotor cu jocuri radiale ax

- hidromotor cu caneluri ax uzate

- hidromotorul nu isi modifica volumul geometric (la cele cu volum geometric variabil)

Cauze care duc la incalzirea uleiul hidraulic peste normal si la functionarea lenta a utilajului


Daca utilajul se misca lent si se incalzeste cauzele pot fi si altele decat pompe sau hidromotoare uzate - incalzirea poate fi produsa de mai multe cauze!

- pompe uzate → utilajul se misca lent, se poate lucra cu motorul turat, pompa se incalzeste - uleiul se incalzesteste repede.

- hidromotoare uzate → debit mare de ulei pe drenajul hidromotorului, utilajul se misca lent, hidromotorul se incalzeste, uleiul se incalzeste

- ulei cu spuma → pompa se dezamorseaza frecvent, filtru de ulei hidraulic pe aspiratie imbacsit, sorb infundat, sita sorb rezervor pein care aspira de pompa ulei infundata, furtun de asiratie pompa ulei infundat exfoliat pe interior, etansari defectuoase pe partea de aspiratie, nivel ulei scazut, ulei in amestec cu apa → randamentul la pompare este scazut, se produc uzuri, uleiul se incalzeste, se produce cavitatie, furtunele tremura. Defectul poate fi cauzat si de aspiratia de aer in circuit pe la orice pompa care este montata pe utilaj sau pe distributia motorului si aspira ulei din acelasi rezervor.

- supape defecte → utilajul se misca lent si se incalzeste, presiunea de lucru este redusa si creste doar la turatie mare → uzura scaune supape, garnituri rupte pe supape, aschii metalice sau bucati de garnituri care tin supapele deschise partial

- presiune de comanda a distribuitoarelor este prea mica → distribuitoare sunt necomutate complet → utilajul se misca lent si uleiul se incalzeste

- distribuitoare defecte - utilajul se misca lent pe anumite comenzi, se lucreaza la turatie mare cu anumite felii ale distribuitorului, uleiul se incalzeste → o parte din debitul de ulei sub presiune pleaca spre rezervor fara a fi folosit de elementele de lucru, sunt plunjere in distribuitor care nu închid bine sau sunt uzate supape din distribuitor care au pierderi, alezaje din distribuitor uzate sau ciobite.

- cilindrii hidraulici defecti cu garniturile pe piston uzate → o parte din debitul de ulei trece pe langa piston, miscarile cilindrului devin lente, uleiul si cilindrul se incalzesc.

- garniturile racordurilor de rotatie (pivotul) uzate → marsul si alte echipamente de sub platforma rotitoare se misca lent, in sarcina se opreste, trasee din racord comunica intre ele, acest defect poate duce frecvent la distrugerea simeringurilor de la hidromotoare daca trasee de presiune inalta din racord comunica cu drenajul.

- furtune cu diametru prea mic - uleiul se incalzeste.

- racire insuficienta → radiator infundat, regulatorul de temperatura defect, turatie ventilator necorespunzatoare.

Verificarea si reglarea presiunilor hidraulice pe utilaje de catre utilizatori


1 Se verifica si se regleaza presiunea de comanda a distribuitoarelor - cu motorul utilajului pornit, fara nici o comanda pe echipamentul de lucru, motorul neaccelerat se citeste si se regleaza presiunea, in general 30 bari sau dupa caz cea indicata de producator, valori mai mici a presiunii de comanda decat normal nu vor comuta complet distribuitoarele, miscarile utilajului vor fi lente, uleiul se va incalzii.


2 Reglarea presiunilor din circuitele echipamentelor de lucru se face dupa ce s-a verificat si reglat presiunea de comanda a distribuitoarelor. Se monteaza manometrul in punctul de masura din circuitul pe care se face masurarea, se dezasigura piulita surubului de reglaj al supapei de limitare a presiunii, surubul de reglaj se desurubeaza cateva spire, se face o comanda pe circuitul respectiv astfel ca elementul de lucru sa ajunga la capat de cursa, se citeste presiunea pe manometru apoi prin insurubare din aproape in aproape verificand presiunea cu comenzi repetate la capat de cursa, se ajunge progresiv la presiunea dorita dupa care surubul de reglaj se asigura.Verificarea se face si cand uleiul este cald.

Presiunile reglate la valori prea mari! vor duce la uzura prematura a componentelor hidraulice si mecanice (uzuri, gripaje, spargeri conducte, fisuri in distribuitoare, distrugere danturi, axe, bolturi, garnituri, ruperi pistoane, fisuri in platforma utilaj, brate, suprasolicitare motor, suprasolicirare pompe, incalzire ulei, oboseala generala utilaj etc)!!!